Navigácia

Plán práce

na školský rok 2023/2024

Základné identifikačné údaje

Názov školy Základná škola s materskou školou, Spartakovská 5, 917 01 Trnava
Adresa školySpartakovská 5
Telefón033/3236901
E-mailsekretariat@zsspartaktt.edu.sk
WWW stránkahttps://spartakovska.edupage.org
Zriaďovateľ 

Vedúci zamestnanci školy

 Priezvisko, menoTelefónSluž. mobile-mail
RiaditeľMgr. Adriána Královičová32369010918540870sekretariat@zsspartaktt.edu.sk
ZRŠ 2.stup.Mgr. Denisa Hanáková3236903  
ZRŠ 1.stup.Mgr. Jana Kvasnicová3236903  
ZRŠ MŠ V jame 3Adriana Polakovičová3236799  
ZRŠ MŠ Spartakovská 5, 6Mgr. Dáša Gergelyová3236769  

Rada školy

 Titl., priezvisko, menoKontakt
predsedaMgr. Stanislava Božeková 
pedagogickí zamestnanciEva Kollárová 
ostatní zamestnanciJozefína Mrvová 
zástupcovia rodičovMgr. Jana Rovenská 
 Mgr. Lucia Cíferská 
 Mgr. Zuzana Gašparovičová 
 Pharm.Dr. Lívia Hetešová 
zástupca zriaďovateľaIng.Bohuslava Rumanová 
poslanci MZIng. Jozef Šúst 
 Ing. Marián Schwarz 
 Ing. Dušan Zaťko 

Poradné orgány školy

Názov MZ a PKVedúciZastúpenie predmetovPoznámka
MZ ŠKDMgr. Andrea Chlpatávychovávateľka 
MZ 1.- 4.ročníkPaedDr. Martina Landrišičova1.stupeň,ANJ-1.st. 
PK SJL-DEJMgr. Stanislava BožekováSLJ,DEJ,ILI,RŠF 
PK MAT-FYZ-INFMgr. Lucia JanáčkováMAT,FYZ,INF 
PK CJIng. Katarína Gottwaldová PhDANJ,NEJ,RUJ 
PK výchovných predmetovPaedDr.Gabriela KoreňováTEV,VYV,OBV,ETV,NBV,TEH 
PK prírodovedné predmetyMgr. Alena ViceníkováGEG,CHE,BIO 
Školský podporný tímMgr. Slavomíra Šimončičová  
 Mgr. Zina Lančaričová Pódová  
 Mgr. Simona Mericová  
koordinátor ŠkVPPaedDr. Tomáš Šimek  
koordinátor IKTMgr. Stanislav Očkovský  
vedenie školskej kronikyMgr.Eva Kollarovičová  
koordinátor prevencie soc.patologických javovMgr. Zina Lančaričová Pódová  
koordinátor testovania žiakov 9.ročníkaMgr. Lucia Janáčková  
koordinátor finančnej gramotnostiPaedDr. Katarína Smolková  
koordinátor enviromentálnej výchovy 2.stupPaedDr.Slávka Franková  
koordinátor enviromentálnej výchovy 1. stupMgr. Drahomíra Benciová  
koordinátor dopravnej výchovyMgr. Nataša Osvaldová  
školská zdravotníčkaMgr. Jana Kvasnicová  
školská psychologička, výchovná poradkyňaMgr. Slavomíra Šimončičová  
školský špoeciálny pedagógMgr. Simona Mericová  
sociálny pedagógMgr. Zina Lančaričová Pódová  
kariérová poradkyňaMgr. Denisa Hanáková  
vedúca ŠJJana Vöröšová  

Personálne zabezpečenie vyučovania

Pedagóg / zamestnanecFunkciaTriednictvoĎalšie úlohy a kompetencie
Mgr. Adriána Královičováriaditeľka technik OPP
Mgr. Denisa Hanákovázástupkyňa kariérový poradca
Mgr. Jana Kvasnicovázástupkyňa zdravotník,kvety 2.stup.
Mgr. Zuzana Bachratáučiteľka  
Mgr. Erika Bartoňováučiteľka1.ARozprávkové vretienko, Hollého pamätník , kvety -prízemie
Mgr. Drahomíra Benciováučiteľka3.Bkvety-2.st.,Enviromentálne súťaže a aktivity
Mgr. Daniel Bigošučiteľ športové súťaže, kabinet TSV1
Mgr. Anna Bošnákováučiteľka4.Cprírodovedná súťaž a vlastivedná súťaž pre 3.a4.roč., kvety -1.posch,Viem,čo zjem,Čitateľský oriešok
Mgr. Stanislava Božekováučiteľka5.Cvedúca PK SJL,kabinet SJL, Olympiáda SJL všetky literárne súťaže,predseda Rady školy
Mgr. Petra Benešováučiteľka2.A 
PaedDr. Slávka Frankováučiteľka  učebňa a kabinetFYZ, vedecká nástenka,nástenka 1.posch E, enviro-nástenka,2 nástenky - fyzika+ pri fyzike
Ing. Katarína Gottwaldová, PhD.učiteľka6.BPK - CJ,učebne CHE, kabinet CHE, nástenka CHE-2.posch, nástenka pri učebni NEJ
Mgr. Andrea Guľováučiteľka4.AZáložka do knihy spája školy,súťaž I BOBOR - 1.stupeň,,envirosúťaže
Mgr. Katarína Haščíkováučiteľka2.Cdistribúcia časopisov pre1.stup,správca kabinetu pre 1.-2. roč., Testovanie TSV - kvety - 1stup
Mgr. Martina Hodulíkováučiteľka5.Bkabinet HUV, učebňa NEJ+nástenka, nástenka NEJ-1.posch. pavilón D, spevácke súťaže na 2.stup.
Mgr. Viera Hušlováučiteľka organizácia 1.sv. prijímania a Birmovky,Biblická olympiáda, Tehlička
Mgr. Kristína Horáčkováučiteľka8.Bškolský časopis
Mgr. Lucia Janáčkováučiteľka6.Cvedúca PK -MAT/FYZ/INF,správca kabinetu MAT, OBN, ETV, matematické súťaže
Mgr. Monika Jurišováučiteľka súťaž IBobor,online dotazníky
Bc. Mária Pukancováučiteľka  
Mgr. Zita Kochanováučiteľka9.Bsprávca školskej dielne, Olmypiáda z FYZ
Mgr. Eva Kollarovičováučiteľka3.Azápisnice z pedagog.rád, kronika školy, Pytagoriáda 3.-4..roč., matematické a výtvarné súťaže pre 1.stup.
PaedDr. Gabriela Koreňováučiteľka8.C vedúca PK - výchovy,nástenka primárnej prevencie, Detský čin roka
Mgr. Lenka Kováčikováučiteľka6.DOlympiáda DEJ, dejepisná nástenka
Mgr. Beáta Krónerováučiteľka1.Bšportové súťaže pre 1.stup.
Mgr. Bohuslava Kukučkováučiteľka1.D 
PaedDr. Martina Landrišičováučiteľka3.Cspevácke súťaže na 1.stup.,vedúca MZ-1.stupeň,čitateľský oriešok,Viem,čo zjem
Mgr. Zuzana Malčekováučiteľka Správca kabinetu ANJ
Mgr. Ivana Medárováučiteľka5.A 
Mgr. Denisa Miklošovičováučiteľka športové súťaže, sklad učebníc -2.stup., kabinet TSV, náraďovňa, nástenka pri telocvični
Mgr. Marta Minárikováučiteľka2.Bsklad učebníc, distribúcia PZ na 1.stup.,Malý počtár
Mgr. Alena Novákováučiteľka olympiáda - THD
Mgr. Iveta Novákováučiteľka4.Dliterárne súťaže pre 1.stup., kvety - 1.posch.
Mgr. Stanislav Očkovskýučiteľ správca elektronickej schránky, učebni INF 1.posch, nástenka INF, 2 nástenky - BIO súťaže I Bobor, IT Fitnes
Mgr. Nataša Osvaldováučiteľka dopravné ihrisko, recitačná súťaž v ANJ pre 1.stup.,kabinet3.-4.,nástenkana 1.poschodí
PaedDr. Ingrid Rýzkováučiteľka4.Bsprávca školskej knižnice, koordinátor čitateľskej gramotnosti, nástenka knižnice,súťaž - Čitateľský oriešok
Mgr. Daniela Sekáčováučiteľka7.B 
PaedDr. Katarína Smolkováučiteľka2.Dkvety na 1.stup,koordinátor finančnej gramotnosti
Mgr. Silvia Suskováučiteľka6.A kabinet VYV, výtvarné súťaže na 2.stup.nástenka BIO, Kliprány -2.stupi
Mgr. Lenka Šaradínováučiteľka1.Cnástenka pri 1.- 2.roč.
PaedDr. Tomáš Šimekučiteľ9.C správca učebne BIO, kabinet BIO,správca kabinetu audiotechniky,INF 2.posch
Mgr. Katarína Šimkováučiteľka9.Azápisnice z pracovných porád,organizácia divad. predstavení - 2. stupeň
Mgr. Jana Šmičkováučiteľka8.AOlympiáda - nemecký jazyk
Mgr.Kristián Kosteckýučiteľ  
Mgr. Alena Viceníkováučiteľka7.CPK -prírodovedné predmety,BOZP,kabinet GEG, olympiáda z GEG, geografická nástenka
Mgr. Miroslava Vlčkováučiteľka7.Anástenka - angličtina - chodba pri SLJ
Zuzana FrišováVychovávateľka výzdoba chodby a pri zadnom vchode ŠKD-Vianoce,pozdravy,darčeky pre prvákov,zabezpečenie záchranárov na letný tábor
Mgr. Andrea ChlpatáVychovávateľka prímestský tábor,vedúca MZ ŠKD,nový plán činnostiŠKD,výchovného plánu,pozdravy
Mária VrždiakováVychovávateľka výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov
Zdenka IštvancováVychovávateľka výzdoba chodby - prízemie 1.stup., správca kabinetu ŠKD, herne,pozdravy a darčeky na zápis
Bc. Ľubica KobetičováVychovávateľka výzdoba chodby 1.posch.,a prístavba,pozdravy,darčeky pre prvákov
Laura VrábľováVychovávateľka výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov
Mgr. Petra MatúškováVychovávateľka výzdoba triedy a chodby pri 2.C,pozdravy,darčeky pre prvákov
Ľubica SkýpalováVychovávateľka výzdoba chodby v prístavbe,kvety v zborovni,pozdravy,darčeky pre prvákov
Ľubica StillerováVychovávateľka výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov
Petra MakišováVychovávateľka výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeky pre prvákov
Bc. Ivana LopošováVychovávateľka výzdoba triedy a chodby,pozdravy,darčeka pre prvákov
Bc.Martina Kiripolskáasistent učiteľa  
Mgr. Andrea Chlpatáasistent učiteľa  
DiS. Miriam Benedikováasistent učiteľa  
Mgr.Natália Fridrichováasistent učiteľa  
Ľubica Skýpalováasistent učiteľa  
Mgr. Martina Drgoňováasistent učiteľa  
Mária Patrikárováasistent učiteľa  
Mgr. Alexandra Benkovskáasistent učiteľa  
Mgr. Tatiana Košinárováasistent učiteľa  
Lucia Czelderováasistent učiteľa  
Adriána Kaniščákováasistent učiteľa  
Peter Mrvainformátor- údržbár  
Júlia Lackovičováinformátorka  
Ivan Hupkaúdržbár  
Vladimír Kocian školník  
Jana Vorosovávedúca školskej jedálne  
Lenka OrlickáIná nepedagogická zamestnankyňa  
Helena Horváthovákuchárka  
Mária Horváthovákuchárka  
Mariola Horváthovákuchárka - pomocníčka  
Kristína Gábrišovákuchárka- pomocníčka  
Andrea Suchoňovákuchárka  
Adriana Šiškovákuchárka  
Kvetoslava Hanakovičovákuchárka -pomocníčka  
Miroslava Gábrišovákuchárka  
Jana Haladová Ekonómka  
Zdenka VaškováIná nepedagogická zamestnankyňa  
Jozefína MrvováEkonómka  
Jana BezekováIná nepedagogická zamestnankyňa  
Yvetta Brešťanskáupratovačka  
Terézia Malovcováupratovačka  
Eva Valentovičováupratovačka  
Darina Voščinárováupratovačka  
Mária Polákováupratovačka   
Zuzana Žitňanskáupratovačka  
Zuzana Lukačovičováupratovačka  
Mária Záhorcováupratovačka  
Anna Kĺčováupratovačka  
    
MD/RD   
Mgr. Veronika Perháčová   
Mgr. Lucie Melicherová   
Mgr. Lucia Štroncerová   
Mgr. Lenka Čáliková   
Mgr. Zuzana Slivová   
Mgr. Vladimíra Ondrejkovičová   

Údaje o počte žiakov

Ročník:1.2.3.4.5.6.7.8.9.Spolu
počet tried44343433331
počet žiakov8687728391107758676763
z toho ŠVVP23025485534
z toho v ŠKD8382656200000292

Organizácia školského roka

Školský rok 2023/2024 sa začína 1. septembra 2023.

Školské vyučovanie sa začína 4. septembra 2023.

Školské vyučovanie v prvom polroku školského roka sa končí 31. januára 2024.

Školské vyučovanie v druhom polroku sa začne 1. februára 2024 a končí sa 28. júna 2024.


PrázdninyTermín prázdnin
jesenné30.-31.10.2023
vianočné23.12.2023 - 7.1.2024
jarné4.3.-8.3.2024
veľkonočné28.3.-2.4.2024

Kalendár akcií školy

DátumNázovPre koho (účastníci)Organizuje (zodpovednosť)
    
22.9.2023Týždeň mobility1.a 2.stupMgr. Denisa Miklošovičová
26.9.2023Európsky deň jazykov2.stupMgr. Hanáková
29.9.2023Noc výskumníkov5.B, 6.APaedDr. Tomáš Šimek
október - november 2023Detský čin roka1.aj 2. stupeňPaedDr. Koreňová Gabriela
november 2023I Bobor1.a 2.stup. Mgr. Stanislav Očkovský, Mgr. Jurišová Monika
10.a 24.11.2023výchovný koncert5.A,5.CMgr. Hodulíková Martina
máj - jún 2023divadelné predstavenie pre 1.stup1.stupPaedDr.Martina Landrišičová
27.10.2023divadelné predstavenie 9.ročn.,8.CMgr. Katarína Šimková
29.4.-30.4.2024dopravné ihrisko3.roč.,2.DMgr. Nataša Osvaldová
24.10.2023Vodná elektráreń Gabčíkovo9.B,9.APaedDr. Franková Slávka,Mgr. Kochanová
23.10.2023Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice- Hľadanie pokladu1.stupPaedDr. Ingrid Rýzková
21.-26.1.2024LVK Čičmany7.roč.Mgr. Miklošovičová Denisa
máj 2024anglické divadelné predstavenie 2.stup.Ing. Katarína Gottwaldová
8.11.2023Hlohovec - planetárium7.A,7.CPaedDr. Franková Slávja, Mgr. Kochanová Zita
9.11.2023Komparo 9. ročníkMgr. Hanáková Denisa
máj 2024Recitačná súťaž v ANJ1. stupeňMgr. Osvaldová Nataša
máj 2024Planetárium Hlohovec4. ročníkMgr. Nováková Iveta
máj 2024Výchovný koncert2.stup.Mgr. Hodulíková Martina
máj 2024Vida Brno9.APaedDr. Franková Slávka
jeseň 2023Aurélium Bratislava8.A, 8.BMgr. Nagyová Lenka, Ing. Gotwaldová Katarína Phd.
máj 2024Aurélium Bratislava6.CPaedDr. Franková Slávka
jar 2024 ČOV Dechtice/Zeleneč7.A, BMgr. Nagyová Lenka, Ing. Gotwaldová Katarína Phd.
máj 2024Modra8.A,BMgr. Šmičková Jana,Horáčková Kristína
máj 2024Bratislava, Devín7.B,CMgr. Viceníková Alena
apríl 2024Deň Zeme1.-2.stup.PaedDr.Slávka Franková, Mgr. Susková Silvia
apríl 2024zápis žiakov do 1. ročníka Mgr. Jana Kvasnicová
20.3.2024Testovanie žiakov 9. ročníka9.ročníkMgr. Lucia Janáčková
4.4.2024náhradný termín Testovanie 99.ročníkMgr. Lucia Janáčková
máj 2024zápis do MŠ Mgr. Dáša Gergelyová
2.5-3.5. a 6.5.1.kolo prijímačiek na SŠ Mgr. Hanáková Denisa
máj 2024zber papiera1.- 9. ročníkMgr. Jana Kvasnicová
4.5.20241.sv.príjímanie3.ročníkMgr. Hušlová Viera
1.6.2024 - 31.5. 2024jarmok dobrej náladyŠKDMgr. Andrea Chlpatá
jún 2024Carnuntum6.A,B,C,DMgr. Kováčiková Lenka
máj,jún 2024Viedeň8.ročMgr. Hodulíková Martina, Mgr. Šmičková Jana
19.5.2023birmovka9.ročníkMgr. Hušlová Viera
máj 2024Dolná Krupá kaštiel7.B,CPaedDr.Koreňová Gabriela, Mgr. Hodulíková Martina
24.6.2024účelové cvičenie2.stup.Mgr. Denisa Miklošovičová
24.6.2024didaktické hry1. stup.Mgr. Jana Kvasnicová
máj - jún 2024škola v prírode1.stupeňMgr. Bošnáková Anna
školský rok 2023/2024ostatné akcie podľa plánov...MZ, PK  
júl 2024denný letný tábor1. stupeňMgr. Andrea Chlpatá

Kalendár porád

TermínČasDruh porady
    
4.9.2023 pedagogická poradaŠkolský vzdelávací program
11.10.2024 pedagogická poradaPlán práce školy
15.11.2024 štrvrťročná klasifikačná porada 
24.1.2024 polročná klasifikačná porada 
17.4.2024 trištvrteročná klasifikačná porada 
24.6.2024 koncoročná klasifikačná porada 
28.6.2024 vyhodnocovacia porada vyhodnotenie činnosti

SWOT analýza

Silné stránky školy

Kvalifikovanosť pedagogických zamestnancov s viacročnými pedagogickými skúsenosťami.

Záujem pedagogických zamestnancov o odborný rast a rozširovanie si kvalifikácie.

Realizácia adaptačného vzdelávania začínajúceho pedagogického zamestnanca.

Využívanie progresívnych metód a foriem práce v edukačnom procese na dosiahnutie a zabezpečenie trvalých a flexibilných vedomostí žiakov.

Využívanie inovatívnych metód vo vyučovacom procese s cieľom motivovať žiakov a skvalitniť vyučovací proces.

Zapájanie pedagógov a žiakov do národných projektov s cieľom naučiť sa používať a ďalej rozširovať získané vedomosti a zručnosti.

Zameranie sa na výchovu a vzdelávanie podľa potrieb dieťaťa a žiaka - projekt - POP 3.

Pravidelný a cielene riadený tok finančných prostriedkov v súlade s normatívom na žiaka pre zabezpečenie plynulého edukačného procesu.

Výborná spolupráca vedenia školy so zriaďovateľom.

Výborné priestorové a materiálno-technické zabezpečenie prevádzky školy.

Otvorenosť školy aj pre žiakov z iných školských obvodov.

Široké možnosti zapájania sa do mimoškolských aktivít. Kvalitná činnosť ŠKD.

Spolupráca s Kalokagatiou CVČ.

Výborná spolupráca školy s Radou rodičov.

Výborná spolupráca s CPPPaP v Trnave. Integrácia žiakov so ZZ vývinovými poruchami učenia v bežných triedach.

Postupné zvyšovanie počtu žiakov.

Zrevitalizovaný športový areál školy- podpora pohybovej aktivity u žiakov.

Slabé stránky školy

Potreba zlepšiť výsledky žiakov tak, aby nekončili v nižších ročníkoch.

Zlepšiť dochádzku žiakov, znížiť neospravedlnenú absenciu žiakov na vyučovaní, čo úzko súvisí s neprospievaním žiakov.

Zvýšiť motiváciu u žiakov s cieľom prehĺbenia vedomostí a zlepšenia prospechu žiakov.

Príležitosti

Škola je zapojená do projektu - Podporný tím - POP 3 - podporné opatrenia, pomocou ktorých sa môže každý žiak plnohodnotne zapojiť do výchovy a vzdelávania a rozvíjať tak svoje vedomosti, zručnosti a schopnosti. Súčasťou podporného tímu je sociálny pedagóg, špeciálny pedagóg, psychológ a asistentky.

Využitie podporných opatrení na podporu fyzického zdravia,duševného zdravia a prevencia výskytu rizikového správania,krízovej intervencie.

Škola je zapojená v projektoch, ktoré dopĺňajú finančný fond a rozpočet školy a vytvárajú nové možnosti aktivít pedagógov i žiakov.

Škola vytvára možnosti edukácie pre cezpoľných žiakov v rámci Otvorenej školy aj pre mimoškolské vzdelávanie širokej verejnosti.

Škola vytvára podmienky pre rozvoj športových aktivít žiakov: hokej a krasokorčuľovanie, florbal, stolný tenis, baseball, volejbal, atletika, ale aj možnosti športových aktivít pre širokú verejnosť.(prenájmy telocviční a areálu školy)

Riziká

Financovanie regionálneho školstva v súvislosti s energetickou krízou.

Konkrétne hlavné úlohy vo výchovno – vzdelávacom procese

V škol.roku 2023/2024 postupujeme podľa Sprievodcu školským rokom 2023/2024 Organizáciou a podmienkami výchovy a vzdelávania v základných školách pre škol.rok 2022/23 a inovovaným ŠVP v 1.- 9.roč. schválený 6.2.2015 pod č. 2015-51301760:1 10AO

Pracujeme podľa inovovaného školského vzdelávacieho programu schváleného pedagogickou radou 4.9.2023.

Schválené hodnotenie prospechu a správania: Hodnotiť vyučovacie výsledky známkou v každom predmete od 1. po 9. ročník okrem NBV, ETV, ILI ,RŠF, TKC a INF na 1.stupni Tieto sa hodnotia slovne.

Jazyk a komunikácia:

Cieľom je zvyšovať úroveň vyučovania slovenského jazyka venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením. Klásť dôraz na rozvoj čitateľskej gramotnosti. plán čitateľskej gramotnosti a plán práce školskej knižnice ropracovať v plánoch MZ a PK.

Spolupracovať s Krajskou knižnicou Juraja Fándlyho v Trnave. Dopĺňať knižný fond školskej knižnice.

V súvislosti s Medzinárodným mesiacom školských knižníc sa zapojíme do súťaže Najzaujímavejšie podujatie školskej knižnice: (zodp.PaedDr.Rýzková)

V rámci prevencie čitateľských ťažkostí sa odporúča spolupracovať so špeciálnym pedagógom.

S cieľom zvyšovať úroveň vyučovania slovenského jazyka a materinského jazyka venovať zvýšenú pozornosť čítaniu s porozumením, klásť dôraz na vlastnú tvorbu a rozvíjanie jazykového prejavu, prácu s informáciami a schopnosti argumentovať. Prierezovo využívať možnosti na rozvoj čítania s porozumením aj na ostatných vyučovacích predmetoch. ( zodp.všetci vyučujúci)

V tomto školskom roku budeme realizovať rôzne aktivity pre žiakov v rámci hodín dejepisu. (Besedy, súťaže, návštevy expozícií, publikovanie tém v školskom časopise)

Cudzie jazyky:

Pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a sústrediť sa na vyučovanie založené na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka a jeho schopnosti, uprednostňovať inovatívne metódy a formy výučby, ako sú napr. tvorba myšlienkových máp, projektové vyučovanie, obsahovo a jazykovo integrované vyučovanie (CLIL), kaskádová metóda vyučovania , metóda učenia sa na stanovištiach, v nižších ročníkoch využívať najmä lingvomotorickú metódu-TPR, hru ako motivačnú didaktickú metódu, tvorivé zážitkové metódy, vo vyšších ročníkoch personalizované učenie, inscenačné metódy, rolové úlohy vyplyvajúce zo zážitkových možností žiakov, riadenú a voľnú diskusiu, riešenie problémových úloh a audio./video-prezentácie riešenia úloh. Pri vyučovaní cudzieho jazyka eliminovať memorovanie a uskutočňovať výučbu založenú na tréningu a rozvoji jazykových kompetencií s ohľadom na rôzne štýly učenia sa žiaka, jeho schopností a druh inteligencie.

Polytechnický charakter výchovno-vzdelávacieho procesu:

V záujme zvýšenia záujmu žiakov o technické študijné odbory v stredných školách klásť väčší dôraz na vyučovanie matematiky a prírodovedných predmetov. Zosúladiť obsah vzdelávania s aktuálnymi potrebami trhu práce. V školskom roku venujeme zvýšenú pozornosť materiálno-technickému a priestorovému zabezpečeniu odborných učební biológie, fyziky chémie a techniky. Sme pilotnou školou v projekte: Podpora profesijnej orientácie žiakov ZŠ na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami.

(zodp.vyučujúci matematiky, biológie, fyziky, chémie)

Globálne vzdelávanie a enviromentálna výchova:

V Školskom vzdelávacom programe budeme rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť detí a žiakov s dôrazom na uvedomenie si globálnej previazanosti udalostí, vývoja i problémov na miestnej, regionálnej, národnej a medzinárodnej úrovni.Zvyšovať povedomie detí a žiakov o globálnych témach, rozvíjať ich kritické uvedomovanie si sociálnych, enviromentálnych, ekonomických a politických procesov vo svete. (zodp.všetci vyučujúci)

V rámci prírodovedných predmetov rozvíjať osvetovú, vzdelávaciu a výchovnú činnosť žiakov s dôrazom na enviromentálnu výchovu a vzdelávanie v rozvoji osobnosti, zameranú najmä na vedenie žiakov k uvedomelej spotrebe zdrojov na zdravé potraviny, čistú vodu, zvýšenie povedomia v oblasti separácie odpadov a na vytváranie správnych postojov a správania žiakov k životnému prostrediu, na prevenciu pred znečisťovaním a poškodzovaním životného prostredia. (zodp.všetci vyučujúci)

Vytvárať primerané podmienky pre prácu učiteľa - koordinátora enviromentálnej výchovy, ktorého úlohou je koordinovať enviromentálnu výchovu v škole, príp. v súlade s ekokódexom realizovať enviromentálny program školy.

Zapájať sa do zberu papiera.Zapájať sa do zberu použitého kuchynského oleja. (zodp.Mgr. Viceníková)

Ľudské a detské práva:

V rámci výchovy k ľudským právam vychovávať žiakov v duchu humanizmu so vzdelávaním oblasti ľudských práv, práv dieťaťa, rodovej rovnosti, predchádzania všetkým formám diskriminácie, xenofóbie, antisemitizmu, intolerancie a rasizmu a v oblasti problematiky migrácie. (zodp.všetci vyučujúci)

V zmysle plánu výchovy k ľudským právam v rezorte školstva na roky 2023-2024 zabezpečíme efektívnu spoluprácu školy , rodičov, mimovládnych organizácii a širokej miestnej komunity. (zodp.všetci vyučujúci)

V rámci výchovných predmetov zapájať žiakov do aktivity v oblasti výchovy k ľudským právam organizovaním besied. (zodp.ŠPT)

V rámci priaznivého multikultúrneho prostredia v škole budeme napomáhať žiakom porozumieť iným kultúram.

(zodp.všetci vyučujúci)

Zdravotnícku osvetu rozvíjať pomocou súťaží, účelových cvičení a didaktických hier. Prvú pomoc zabezpečí Mgr. Kvasnicová, pravidelné dopĺňanie lekárničiek zabezpečí Mgr. Alena Viceníková, PaedDr. Šimek pripravuje žiakov 2. stupňa na súťaž hliadky mladých zdravotníkov.

Zdravý životný štýl

V tomto školskom roku budeme aktívne zapájať deti a žiakov do aktivít a programov, ktoré podporujú výchovu ku zdraviu a zdravý životný štýl. Aktivity sú rozpracované v Pláne Prevencie a obezity detí a žiakov, ktoré vychádzajú z Národného akčného plánu prevencie obezity na roky 2015-2025. (zodp.p.Šimončičová)

Bezpečnosť a prevencia

Predchádzať šikanovaniu - dodržiavať rozpracovanie Smernice č.36/2018 Prevencia k riešeniu šikanovania žiakov.Predchádzať šíreniu nelegálnych drog v školskom prostredí. V súlade s odporučaním Rady Európskej únie o prevencií úrazov a zvyšovaní bezpečnosti zlepšovať mechanizmus sledovania a vykazovania úrazov a prijímať účinné opatrenia na predchádzanie úrazov. (zodp.Mgr. Lančaričová Pódová a všetci vyučujúci)

V súlade s článkom 19 Dohovoru o právach dieťaťa sa odporúča zaviesť opatrenia na ochranu detí a žiakov pred všetkými formami fyzického alebo psychického násilia, poškodenia alebo zneužitia, zanedbávania alebo nedbalého zaobchádzania, týrania alebo vykorisťovania vrátane sexuálneho zneužívania a priebežne monitorovať správanie sa detí a žiakov a jeho zmeny. V prípadoch oprávneného podozrenia na porušovanie ich zdravého osobnostného vývinu, bezodkladne zabezpečiť ich ochranu a riešiť vzniknutý problém, v súčinnosti so školským psychológom, prípadne s CPPPaP, podľa potreby aj s pediatrom, sociálnym kurátorom či policajtom. (zodp.vedenie školy)

V súlade so Stratégiou prevencie kriminality a inej protispoločenskej činnosti v SR na roky 2016-2020 sa odporúča učiteľom a vychovávateľom aplikovať článok 5 Dohovoru Rady Európy o ochrane detí pred sexuálnym vykorisťovaním a sexuálnym zneužívaním vo výchovno-vzdelávacom procese, na triednických hodinách a v mimovyučovacích aktivitách. (zodp všetci vyučujúci)

V súlade c článkom 28 Dohovoru o právach dieťaťa budeme denne kontrolovať pravidelnú dochádzku žiakov do školy, aby sme obmedzili počet žiakov, ktorí školskú dochádzku neukončia. (zodp.triedni učitelia)

Zvyšovanie bezpečnosti detí a žiakov v premávke na pozemných komunikáciách zabezpečíme prostredníctvom ich teoretického a praktického výcviku na detskom dopravnom ihrisku v Trnave. (zodp.Mgr.Osvaldová)

Deti a žiaci so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami:

Žiak so zdravotným znevýhodnením v základnej škole môže byť vzdelávaný formou školskej integrácie po predložení žiadosti zákonného zástupcu dieťaťa o školskú integráciu a vyjadrenia poradenského zariadenia k forme vzdelávania na základe diagnostikovaných ŠVVP.

Žiaci so zdravotným znevýhodnením sú individuálne integrovaní v bežných triedach základnej školy. Dodržiavať ustanovenie § 55 ods.4 zákona č.245/2008 Z.z. a zásady podľa prílohy č.2 metodického pokynu č.22 /2011 na hodnotenie žiakov základnej školy a vychádzať z odporučení príslušného poradenského zariadenia pre konkrétneho žiaka. Aj v školskom roku 2023/2024 zabezpečujeme niektorým individuálne integrovaným žiakom asistenta učiteľa. Po predchádzajúcom súhlase riaditeľky školy umožňujeme zákonnému zástupcovi dieťaťa účasť na výchove a vzdelávaní.

Žiaci so ZZ sa učia podľa inovovaných vzdel. programov, zabezpečujeme odborne výučbu ILI, RŠF a TKC.

(zodp. PaedDr.Rýzková, Mgr. Mericová, Mgr. Kvasnicová, Mgr. Šimončičová)

Venujeme zvýšenú pozornosť deťom zo znevýhodneného sociálneho prostredia a deťom so zdravotným znevýhodnením (zodp.všetci vyučujúci).

Od škol.r.2023/2024 nastúpila naša škola na cestu k inkluzívnemu vzdelávaniiu otvorením sa pre nové profesie a činnosti so snahou budovať inkluzívnu klímu a kultúru. Inkluzívna cesta je zameraná na:

-podporu každého žiaka, ale aj učiteľa a rodiča v tom, čo potrebuje k rastu,

-poskytovanie komlexnej podpory na škole v spolupráci so školským podporným tímon prostredníctvom preventívnych aktivít, programov a včasného reagovania na krízové situácie

-budovanie vzťahového trojuholníka dieťa, rodič a učiteľ

-formatívne hodnotenie a reflexiu.

Naša škola je otvorená pre vzdelávanie všetkých žiakov v rozsahu a kvalite zodpovedajúcej ich individuálnym potrebám, potrebám triedy a školy. Pri práci využívame inkluzívny prístup, aby každé dieťa bolo vnímané ako jedinečné a cítilo sa tak. Chceme tak zabezpečiť rovný prístup k vzdelávaniu pre všetkých žiakov, primeraný rozvoj ich schopností, dosiahnutie primeraného stupňa vzdelania a ich primeraného začlenenia do spoločnosti.

Uskutočniť cieľavedomú osvetovú činnosť medzi žiakmi i rodičmi zameranú na ochranu detí a mládeže pred negatívnymi javmi. Predchádzať porušovaniu školského poriadku. Vyskytnuvšie sa porušenia školského poriadku treba ihneď riešiť podľa závažnosti priestupku v spolupráci s rodičmi, vo výchovnej komisii, MÚ v Trnave -odbor sociálnych vecí a rodiny, v spolupráci s ÚPSVaR - odbornom sociálnych vecí alebo v spolupráci s políciou.

(zodp.vedenie školy a všetci vyučujúci)

Hlavné úlohy výchovno-vzdelávacej práce v ŠKD

Výchovno-vzdelávacia činnosť klubu detí je zameraná na uspokojovanie záujmov detí v čase mimo vyučovania, teda na činnosť oddychového, rekreačného a záujmového charakteru. Neoddeliteľnou súčasťou je aj vzdelávacia činnosť zameraná na prípravu detí na vyučovanie. Tvorí organickú jednotu s výchovným pôsobením rodiny a výchovno-vzdelávacou činnosťou vo vyučovacom procese.

Finančná gramotnosť:

Národný štandard finančnej gramotnosti je zapracovaný v ŠkVP a v učebných osnovách a tématických výchovno-vzdelávacích plánoch tak, aby sa rozvíjala finančná gramotnosť žiakov.

Súťaže:

Celoročne zintenzívniť podporu športu vo všetkých triedach a zvýšiť starostlivosť o športovo talentovanú mládež. Akcie v ŠKD zamerať na zvýšenie fyzickej zdatnosti žiakov, organizačne zabezpečiť LVZ pre 7.ročníky (zodp.:Mgr. Miklošovičová), plavecký kurz pre 3. .ročník (zodp.Mgr. Kvasnicová), školu v prírode, účasť na športových akciách organizovaných Mestským úradom v Trnave, Kalokagatiou CVČ (zodp. Mgr. Bigoš, Mgr. Miklošovičová)

- zapájať sa do kultúrnych súťaží s umeleckým zameraním: Tirnavia trophy, (zodp.vyučujúci 1.-4.roč, SJL,VYV,HUV)

- zapájať sa do športových súťaží. (zodp.vyučujúci TSV)

- naďalej zvyšovať účasť žiakov na predmetových olympiádach. (zodp.všetci vyučujúci)

- vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami" (zodp. vyučujúci polytechni.predmetov: MAT,FYZ,CHE,TEH,)

Spolupráca s rodičmi a verejnosťou

Zorganizujeme triedne rodičovské združenia v mesiaci september, november, apríl. 3-krát ročne bude zasadať Rada rodičov. V spolupráci s Radou rodičov na prvých triednych rodičovských združeniach zvoliť triednych dôverníkov a schváliť finančné príspevky Rady rodičov. Zorganizujeme jeden zber papiera. Všetky financie využijeme na skvalitnenie výchovno -vzdelávacieho procesu. (zodp.všetci vyučujúci)

Dvakrát ročne bude zasadať Rada školy a riešiť aktuálne problémy.

Zabezpečenie materiálno technických podmienok vzdelávania

- vychádza z finančných zdrojov poskytovaných MsÚ v Trnave, z rodičovských prípevkov, z príspevkov sponzorov, z financií získaných z prenájmu, z projektov, zberu papiera.

- materiálne prostriedky získané školou využijeme v maximálnej miere na skvalitňovanie edukačného procesu.

-- budeme pokračovať v maľovaní tried, chodieb

- budeme pokračovať vo výmene podlahovín v triedach a v kabinetoch

- doplnenie a oprava žalúzií v triedach, na chodbách a vo veľkej telocvični, v kuchyni

. úprava výsadby pred budovou školy

- nátery zárubní dvier, radiátorov - priebežne

-zakúpenie nábytku do kabinetov

- novozariadiť kabinet FYZ,CHEM,BIO na 2.posch.

Požiadať MsÚ v Trnave o financie na nasledovné kapitálové investície:

- zateplenie MŠ Spartakovská 6

- rekonštrukcia kuchyne v MŠ Spartakovská 6

Projekty

Názov projektu: Moderné vzdelávanie pre vedomostnú spoločnosť

Cieľ: zriadenie učebne kontinuálneho vzdelávania

Názov projektu: Školský časopis - Spartakovský bubienok

Cieľ: rozvoj tvorivosti a kreativity žiakov, motivácia k prezentovaniu vlastnej tvorby

Názov projektu: Podpora profesijnej orientácie žiakov základnej školy na odborné vzdelávanie a prípravu prostredníctvom rozvoja polytechnickej výchovy zameranej na rozvoj pracovných zručností a práca s talentami

Názov projektu: Moderné vzdelávanie-digitálne vzdelávanie pre všeobecno-vzdelávacie predmety.

Cieľ:zavádzanie IKT do vyučovania SJ

Názov projektu: Elektronizácia vzdelávacích systémov regionálneho školstva (Digi škola)

Cieľ: Zavádzanie internetu a digitálnych interaktívnych technológií do škôl

Názov projektu: Kurz cudzieho jazyka

Cieľ: Rozvoj komunikácie v slovenskom jazyku u cudzincov

Názov projektu: Podpora odídencov z Ukrajiny vo vzdelávaní

Názov projektu: rozvojový projekt "Čítame pre radosť"

Cieľ: Zriadenie knižníc v triedach 1. a 2.roč.

Názov projektu: Podpora pomáhajúcich profesií POP 3

Cieľ: finacovanie podporných profesií v školstve

Názov projektu: Rekonštreukcia areálu ZŠ sMŠ Spartakovská Trnava

Cieľ: revitalizácia areálu školy

Názov projektu: Moja Família 2023/2024

Cieľ: finančné vzdelávania žiakov 1. a 2.stup.

Názov projektu: Národný projekt edIT2

Cieľ: Podpora rozvoja digitálnych zručností žiakov a učiteľov

Zabezpečenie voľnočasovej aktivity žiakov

Názov záujmového krúžkuVedúci
  
Angličtina hrouMgr. Ivana Medárová
BaseballMarek Červený
BasketbalMgr. Daniel Bigoš
Dramatický krúžokMgr. Lenka Kováčiková
Just DanceIng. Katarína Gottwaldová, PhD.
Kamaráti KnižnicePaedDr. Ingrid Rýzková
KatechézaMgr. Hušlová
Matematický krúžokMgr. Daniela Sekáčová
Matematický krúžok -6.ročníkMgr. Monika Jurišová
Nemecký jazyk 1.-2.ročMgr. Marta Mináriková
Nemecký jazyk 3.-4.roč.Mgr. Marta Mináriková
Príprava na T9 SJLMgr. Stanislava Božeková
Príprava na testovanie T9 MATMgr. Alena Nováková
Príprava na testovanie T9 SJLMgr. Katarína Šimková
Príprava na testovanie T9 MATPaedDr. Šimek Tomáš
Spevácky krúžokPaedDr. Martina Landrišičová
Spolu to zvládnemeMgr. Lucia Janáčková
Školský časopisMgr. Kristína Horáčková
Turistický krúžokMgr. Sekáčová Daniela
VareškaMgr. Stanislava Božeková
Výtvarný krúžok - 1. stupeňMgr. Natália Fridrichová
Výtvarný krúžok - 1. stupeňMgr. Eva Kollarovičová
Výtvarný krúžok - 2. stupeňMgr. Silvia Susková
YTA krúžokp. Filípek
Kaloka 
My Brain Academyp. Komínková

Psychohygienické podmienky žiakov a učiteľov

Škola vytvára priaznivé psychohygienické podmienky pre žiakov a zamestnancov, ktoré sú v súlade s požiadavkami, ktoré určuje platná legislatíva a Vyhláška 9/2006 Z.z. §2 odsek 2 písmena a. Podmienky sú rozpracované vo Vnútornom poriadku školy, v Prevádzkovom poriadku školy a v Pracovnom poriadku školy. Dodržiavané sú žiakmi aj pedagógmi.

Ďalšie vzdelávanie učiteľov

Typ vzdelávaniaPedagógTermín od-doPoskytovateľ
Funkčné - inovačné1  MPC Trnava
Adaptačné4  
Aktualizačnévšetci pedag.zamestnanci 2023-2024ZŠ s MŠ Spartakovská 5
Inovačné15  
Špecializačné4 - uvádzajúci triedni učiteľ  
Kvalifikačné2  
Atestačné6  

Vnútroškolská kontrola

Výchovno-vzdelávaciu činnosť kontrolovať a monitorovať prostredníctvom pravidelnej hospitačnej činnosti. Účinnosť hospitačnej činnosti zvyšovať poskytovaním objektívnej spätnej väzby pedagogickým zamestnancom. Zistenia z hospitačnej činnosti využívať pri plánovanvzdelávania pedagogických zamestnancov.

Uplatňovaním primárnej funkcie a poslania poradných orgánov riaditeľa napomáhať internému vzdelávaniu pedagogických zamestnancov, skvalitňovaniu vyučovania, monitorovaniu a hodnoteniu úrovne vzdelávacích výsledkov detí a žiakov.

Činnosť metodických orgánov zamerať na skvalitňovanie výchovno-vzdelávacej činnosti pedagogických zamestnancov

V rámci kontrolnohospitačnej činnosti odstránime nasledovné opatrenia odporúčané Štátnou školskou inšpekciou:

1. dôsledne vzkonávať kontrolnú činnosť (dokumentácie, hospitácie) a objektívne vyhodnocovať zistenia, v prípade zistenia nedostatkov prijímať adekvátne opatrenia a následne preukázateľne kontrlovať ich plnenie,

2. dôsledne oboznámiť žiakov so školským, poriadkom, s dôrazom na oblasti zýkajúce sa ochrany žiakov proti násiliu a šikanovaniu.

3. pravidelne realizovať celoplošný monitoring zameraný na prevenciu a odhaľovanie negatívnych javov v správaní žiakov a práznakov šikanovania, vyhodnocovať situáciu, v prípade potreby prijímať adekvátne opatrenia a preukázateľne kontrolovať ich plnenie,

4. zaradiť do činnosti všetkých MO interné vzdelávanie zamerané na rozvíjanie vedomostí a zručností učiteľov potrebných pri rozvíjání kľúčových kompetencií žiakov na vyučovaní.

5. zadávať na vyučovacích hodinách úlohy rozvíjajúce vyššie myšlienkové procesy.

6. viesť žiakov na vyučovacích hodinách k sebahodnoteniiu a hodnoteniu výkonov spolužiakov.

7.vytvárať na vyučovycích hodinách príležitosti na prezentovanie hodnotových postojov žiakov.

8. zaraďovať na vyučovacích hodinách činnosti podporujúce vzájomnú komunikáciu a spoluprácu žiakov.

9.zaraďovať na vyučovacích hodinách činnosti rozvíjajúce kompetencie žiakov v oblasti využívania IKT.

10.overať dosiahnutie stanovených cieľov v závere vyučovacích hodín.

Záver

Vypracoval: Mgr. Adriána Královičová

V Trnave, 11. októbra 2023

Plán práce prerokovaný v pedagogickej rade dňa: 11.10.2023

Novinky

Kontakt

  • Základná škola s Materskou školou, Spartakovská 5, 917 01 Trnava
    Spartakovská 5
    917 01, Trnava
  • 033/3236901 (0918 540 870) - riaditeľka školy
    033/3236900 - sekretariát, mzdová ekonómka
    033/3236903 - zástupkyňa
    033/3236904 - ekonómka

Fotogaléria